|
صفحه اصلی > منشور اخلاقی سازمان
|
منشور اخلاقی سازمان -کلیه اعضاء سازمان به موقع درمحل کار حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعایت گردد. - نسبت به همکاران و مراجعان با خوشرویی و متانت رفتار شود. - راهنمایی و اطلاعات لازم بطور کامل در اختیار مراجعه کنندگان قرار گیرد و از سردرگمی آنها جلوگیری شود. - فضای مراودات بگونه ای باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشند. - ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض(قومی، جنسی، خویشاوندی، مذهبی و...)صورت گیرد. - به صحبتها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و درپاسخگویی و ارائه خدمت به آنها حداکثر تلاش صورت گیرد. - اطلاعات لازم جهت انجام خدمات بهینه و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب به همکاران ارائه گردد. - انجام وظایف بصورت موثر و کارامد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی صورت گیرد. - از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه، سفارش و اخذ هر گونه هدیه غیر متعارف و وجه نقد خودداری شود. - در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و دریافت هدیه غیر متعارف یا وجه نقد، موضوع به مسئولین زیربط اطلاع داده شود. - فعالیت ها زمان گذاری شود و بر اساس زمان پیش بینی شده انجام گیرد. - فعالیت بر اساس روش مستند و مشخص انجام شود نه بر اساس سلیقه مدیران و کارکنان. - از شایعه سازی، تهمت، غیبت، خبرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف میکند، پرهیز شود. - تجهیزات و اشیاء بصورت دقیق و منظم استقرار یابند،به نحوی که در زمان مورد نظر براحتی در دسترس باشند. - رازدار بوده و از افشاء اسناد محرمانه خودداری کند. - از استعمال دخانیات بویژه در محیط کار پرهیز شود. - از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود. - بر حسب مورد از وسایل ایمنی استفاده گردد. - از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمان جلوگیری شود. - سعی شود بین زندگی شغلی و خانوادگی توازن و اعتدال برقرار گردد. - از اختیارات و قدرت سازمانی استفاده صحیح صورت گیرد. - اهداف سازمان بطور صحیح درک شود و اهداف فردی با آن همسویی داشته باشد. - نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود احساس مسئولیت داشته باشد. - قوانین و مقررات سازمانی بطور دقیق رعایت شود. - از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند خودداری شود. |
|
|
|